Nu er jeg selv produkt af den danske folkeskole, hvor enhver form for borgerlighed er et fy-ord, hvilket stemmer overens med, at over 80% af lærerne er røde eller radikale – også i firserne, hvor jeg var skoleelev. En af mine klassekammerater, i tiende klasse, synes at Fremskridtspartiet var et godt parti og vi skulle begrænse indvandringen til Danmark. Han blev i den grad udskammet af vores lærer og derefter resten af klassen for, at have umenneskelige holdninger og had til de ”uskyldige flygtninge”. Derefter blev der inviteret til udskamningsdebat, hvor lærerne inviterede nogle af de ”stakkels flygtning” ind til dialog i klassen. Det var selvfølgeligt uden, at der blev modargumenteret for, hvorfor vi IKKE skulle tage imod så mange ”flygtninge”.
Efter nogle uger i denne fortløbende ”debat” var der ikke blevet nævnt et ord om Islam, andet end det havde med kærlighed at gøre. I dag ved vi at ideologien Islam langt fra har noget med kærlighed at gøre – Specielt når vi snakker om den totalitær politiske ideologi, Islam.
I dag sidder eleverne i samme situation, de kan ikke se kritisk på FN’s verdensmål uden, at blive udskammet – eller sætte spørgsmål til den magtfulde klima-juntas tilgang til klimaet. Set herfra drejer hele debatten sig om, at betale bod for fortidens synder fremfor reel problemløsning og handling. Indvandrerdebatten er dog fortsat fraværende i skoledebatten og dem som vover, at nævne den bliver forsat chikaneret.
Hvis eleverne skulle have et reelt skolevalg på lige præmisser, så lad alt være til debat uden at udskamme elever med meninger som ikke stemmer over ens med lærernes meninger. Lad os få en reel åben debat for vores skoleelever.